Nawigacja

Szkoła Koncepcja pracy Dokumenty Historia Nauczyciele Podręczniki Biblioteka Stołówka Dzwonki Ocenianie kształtujące Przyjęcie do szkoły Kalendarz roku szkolnego 2018/19 Zebrania z rodzicami 2018/2019 Ubezpieczenie

 

 

„Po­wiedz mi, a za­pomnę.

Po­każ mi, a za­pamiętam.

Pozwól mi zro­bić, a zro­zumiem.”

Te, wypowiedziane 500 lat p.n.e., a nadal prawdziwe i bardzo aktualne słowa Konfucjusza, mogą wywołać sprzeciw „urodzonych mówców”, ale mogą być także punktem wyjścia do konstruktywnej refleksji na temat nowych, skutecznych metod pracy z uczniami. Nauczyciele naszego Gimnazjum taką refleksję podejmują. Od dwóch lat wykorzystujemy w pracy z uczniami elementy Oceniania Kształtującego. Od września 2014 na wszystkich lekcjach stosujemy „nacobezu” czyli jasno, precyzyjnie sformułowane i podane uczniom kryteria oceniania. Stosowanie tego elementu zostało bardzo dobrze ocenione przez uczniów i rodziców jako narzędzie pomocne w przygotowaniu do sprawdzianów i monitorowaniu przebiegu procesu uczenia się. W roku szkolnym 2015/16 Rada Pedagogiczna podjęła decyzję o stosowaniu na wszystkich lekcjach, wtedy kiedy sprawdzana jest wiedza uczniów, losowego wyboru uczniów do odpowiedzi. Stosujemy tzw. „patyczki” – jedno z narzędzi oceniania kształtującego. Chcemy w ten sposób aktywizować wszystkich uczniów, zmotywować ich do śledzenia toku lekcji. Obserwujemy wpływ stosowania tego narzędzia na proces uczenia się uczniów, pytamy o zdanie uczniów i rodziców. Nacobezu najprawdopodobniej zostanie z nami na zawsze, widzimy, że się sprawdza. Czy „patyczki” także? To się okaże.

Jesteśmy zainteresowani dalszym wprowadzaniem elementów oceniania kształtującego. Niektórzy nauczyciele stosują także inne jego elementy – cele w języku ucznia, informację zwrotną, samoocenę, ocenianie koleżeńskie. Na niektórych lekcjach stale stosowane są metodniki, które m. in. pozwalają uczniom za pomocą świateł informować o tym, w jakim stopniu materiał jest dla nich zrozumiały.

Stale doskonalimy nasze metody pracy. W tym roku szkolnym nasze Gimnazjum zostało zakwalifikowane do programu „Całościowy rozwój szkoły”. Program prowadzony przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko – Amerykańską Fundację Wolności, skierowany jest do szkół aktywnych, odważnych i zdecydowanych wprowadzać skuteczne zmiany, które doprowadzą do poprawy jakości i efektywności nauczania. Bliska nam jest kolejna myśl Konfucjusza

„Kto zdobytą wiedzę pielęgnuje, a nową bez ustanku zdobywa, ten może być nauczycielem innych.”

W zakładce Ocenianie Kształtujące zamieściliśmy krótką informację dotyczącą Oceniania Kształtującego oraz film. Zachęcam do zapoznania się z tymi materiałami.

Katarzyna Hampel

Dyrektor Gimnazjum nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego


 
W naszym gimnazjum na dwóch piętrach i parterze spotkasz wiele doskonale wyposażonych pracowni.
Dysponujemy:

  • 18 pracowniami przedmiotowymi wyposażonymi  w  różnorodne  pomoce naukowe
  • pracownią informatyczną  z 16 stanowiskami komputerowymi z dostępem do internetu
  • pracowniami językowymi dostosowanymi do pracy w grupach
  • sprzętem multimedialnym w pracowniach biologicznej i historycznej
  • tablicami interaktywnymi w pracowniach: geograficznej, fizycznej, matematycznej i języka angielskiego
  • salą gimnastyczną do gier zespołowych oraz mniejszymi salami do ćwiczeń w siłowni i fitness
  • nowym boiskiem „ORLIK”
  • biblioteką i czytelnią ze zbiorami książek, czasopism, słowników, wyposażoną dodatkowo w 16 stanowisk komputerowych z dostępem do Internetu
  • stołówką szkolną serwującą smaczne i urozmaicone posiłki.
     

Mówią o nas uczniowie i ich rodzice:

W tej szkole można zawrzeć nowe znajomości. Nauczyciele są zawsze pomocni i szybko rozwiązują twoje problemy z nauka.

Przemek, 1a


Jestem w Gimnazjum nr 3 od siedmiu miesięcy i jest mi w niej bardzo dobrze. Nauczyciele są mili, jest też wiele atrakcji, jak na przykład Noc Filmowa, dodatkowe zajęcia i chór. A propos chóru, zajęliśmy 1. miejsce w Warszawie! Przyjdźcie! Nie pożałujecie!

Janek, 1a


Gimnazjum nr 3 to mała, kameralna szkoła z tradycjami. Panuje tu miła, przyjazna dla uczniów atmosfera, dlatego chętnie do niej uczęszczam. Nasze gimnazjum posiada również zespół znakomitych nauczycieli, którzy z anielską cierpliwością przekazują nam swoja wiedzę i umiejętności oraz przygotowują do nadchodzącego wielkimi krokami egzaminu gimnazjalnego.
Serdecznie polecam tę szkołę i zapraszam do naszej małej społeczności.

Magda, 2a


Mam na imię Hania i do Gimnazjum nr 3 uczęszczam od 2012 roku. Wiele osób może obawiać się, że po opuszczeniu podstawówki znajdzie się w nowym nieznanym świecie bez kolegów. Zapewniam, że w tym gimnazjum tak się nie stanie. Szkoła jest kameralna, dzięki czemu wszyscy ze wszystkimi się znają i już po dwóch miesiącach łatwo zorientować się, kto jest z której klasy. Na różnorodnych zajęciach pozalekcyjnych, pod kierunkiem nauczycieli, możemy rozwijać nasze zainteresowania, a uczniowie z różnych klas zaprzyjaźniają się między sobą. W szkolnym samorządzie znajdzie się miejsce dla każdego. Nauka jest systematyczna i zawsze można liczyć na życzliwą pomoc nauczycieli w zrozumieniu trudniejszych tematów. Chętni mogą próbować swoich sił w ciekawych konkursach. Porządku w szatni pilnuje niezastąpiona „ciocia”, a nad naszym bezpieczeństwem zawsze czuwa gotowy do pomocy „wujek”, który o dziwo zna nas wszystkich po imieniu. W tej szkole nie można się nudzić, każdy z pewnością znajdzie tu swoje miejsce i nowych przyjaciół.

Hania, 1a


Bezpieczeństwa naszych dzieci, wysokiego poziomu nauczania, przyjaznej atmosfery i zaangażowania nauczycieli w proces edukacji - tego oczekujemy i takie wymagania stawiamy nauczycielom i szkole. Zadanie trudne, ale nie niewykonalne. To gimnazjum jest tego dowodem. Nastolatek to "wyzwanie" dla nas rodziców i nauczycieli. Dlatego tak ważna jest współpraca i kontakt ze szkołą. Cenimy sobie otwartość wychowawcy, nauczycieli i dyrekcji. Spełnianie obietnic też, boisko jest nareszcie gotowe :)

Małgorzata i Tomasz Korzeniowscy


Mój syn chodzi już do trzeciej klasy tego gimnazjum, ale pamiętam, czym kierowaliśmy się dokonując wyboru właśnie tej szkoły: na pierwszym miejscu było bezpieczeństwo. To dla rodziców bardzo ważny argument tu, po stronie plusów; satysfakcjonujący poziom nauczania, nie mniej ważny, też po stronie plusów i to, czego nie oczekiwałam, ale jest w tej szkole wyjątkowo odczuwalne: życzliwość wszystkich pracowników, bez wyjątku. Nie znam innej szkoły, gdzie uczniowie mówią do Pani woźnej Ciociu, a do Pana portiera Wujku. Oni się wszyscy bardzo lubią!

Henryka Milczanowska


Kontakt

  • Szkoła Podstawowa Nr 260 im. Jana Matejki
    00-724 Warszawa ul. Chełmska 23

    e-mail: g3@edu.um.warszawa.pl
  • tel./fax: 22-841-16-43

Galeria zdjęć