Nawigacja

INFORMATYKA (wysyłając pracę na adres sp260.informatyka@gmail.com podaj w temacie klasę, nazwisko i tytuł pracy)




2018-11-27 - Zakręt za zakrętem

W trakcie lekcji omówimy rekurencję:

1. Co to jest rekurencja?

2. Przykłady w Scrachu - LINK

3. Wyzwanie - kto wykona skrypt, którego efekt wyświetlony zostanie na projektorze?


2018-11-27 - Liczby parzyste, liczby pierwsze

W trakcie lekcji omówimy:

- co to jest modulo w Scratchu,

- jak sprawdzić, czy liczba jest parzysta,

- jak sprawdzić, czy liczba jest liczbą pierwszą,

- jak wykorzystać pętlę powtarzaj ... aż.

W trakcie lekcji sprawdzimy działanie dwóch skryptów (otrzymacie ja na kartce). Po sprawdzeniu ich działania  w Scrachtu przeanalizujemy je i opiszemy je w zeszycie.


2018-11-20 - Minimum, maksimum


2018-11-13 - Ruch i dźwięk

Realizacja gry w Scratchu: Gra_z_komputerem_PAPIER__NOZYCE__KAMIEN.pdf

Grę realizujemy na zajęciach oraz w domu. Proszę samodzielnie dodać ruch i dzwięk.

Zadanie jest na ocenę (oceniane będzie w kolejnym tygodniu)


2018-11-06 - Gra z komputerem Papier, nożyce, kamień (programowanie gry)

Na zajęciach omówimy zasady gry oraz stworzyliśmy „duszki” do gry. Są to: postać gracza, symbole kamienia, nożyc, papieru dla gracza, postać komputera, symbole kamienia, nożyc, papieru dla komputera.


2018-10-30(2018-10-23) - Malowanie na ekranie

Na zajęciach omówimy i wyjaśnimy:

  • do czego służą procedury (bezparametrowe - napiszemy procedurę "trójkąt", oraz z parametrem - napiszemy procedurę "kwadrat")
  • jak tworzyć własne bloki (procedury) 
  • jak korzystać z własnych bloków

Malowanie kwiatków:

 


2018-10-16 - Duszek w labiryncie

Scratch – interpretowany wizualny język programowania. Został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka, jest rozwijany przez mały zespół pracujący w Lifelong Kindergarten Group w MIT Media Lab.

Żródło: Wikipedia


2018-10-01 - 2018-10-08 - W chmurze, wspólne dokumenty

Cykl lekcji związanych z pracą w chmurze (od jej założenie, przez pokazanie możliwości, do wykorzystania podczas realizacji projektu).

W pierwszym tygodniu omówimy co to jest "chmura" i postaramy się w niej zespołowo pracować.

Realizujemy w trakcie lekcji projekt (można go realizwoać w domu i na kolejnej lekcji):

  • dobieramy zespół (maksymalnie 3 osoby),
  • szukamy w sieci odpowiedzi na pytanie "Co to jest prezentacja typu Pecha-Kucha?",
  • tworzymy zespołowo prezentację tego typu związaną z uzgodnionym na lekcji tematem (projekt powinien zawierać slajd tytułowy oraz zakończenie, np. ciekawostki, ciekawe strony/linki, itp.),
  • pracujemy w chmurze (dysk Google) i proszę o dodanie sp260.informatyka@gmail.com do zespołu z możliwością wyświetlania (pamiętaj o podaniu w treści/notatce klasy, nazwisk i nazwy projektu, tak powinna nazywać się też prezentacja),
  • realizujemy projekt patrząc jak pracują inne zespoły (nauczyciel pokazuje postępy w poszczególnych projektach),

Powodzenia (liczę na Waszą pomysłowość w chmurze).


2018-09-25 - 2018-09-25 - W sieci

W trakcie zajęć omówimy wyszukiwanie tekstów i grafiki (z określeniem parametrów wyszukania).

Omówimy funkcjonowanie konta Gmail.

Wykonamy zadanie (ocena za pracę na lekcji):

Do ćwiczenia należy wykorzystać program graficzny Paint
Wymagania i wskazówki:

  • wyszukaj 4 ilustracje obrazujące pory roku (z prawami do modyfikacji).
  • wklej ilustracje do paina (obok siebie)
  • narysuj obiekty charakterystyczne dla danej pory roku, np. jesień - grzyby, zima - śnieg
  • podpisz poszczególne fragmenty ilustracji: zima, wiosna, lato, jesień.
  • podpisz ilustracje w prawym dolnym rogu  (imię, nazwisko, klasa, stanowisko na którym pracujesz)

Pracę wyślij do nauczyciela na adres sp260.informatyka@gmail.com, w temacie wpisz: Klasa, nazwisko, pory roku. Pamietaj o załączniku.

Jeżeli nie masz możliwości wysłania, pracę sprawdzę na zajęciach.


2018-09-18 - 2018-09-18 - Czy masz 1101 lat?

Pracujemy indywidualnie (zadania wykonujemy na kartce w trakcie lekcji) - ocena za aktywność

2-Systemy_liczbowe.pdf


2018-09-11 - 2018-09-11 - Cechy komputerów

Pracujemy indywidualnie, lub w parach.

1. Klasyfikacja programów (tabela) - praca w zeszycie,

2. Historia komputerów (film) - najważniejsze informacje w zeszycie,

3. Tabela z parametrami komputera przy którym pracujesz - tabela w arkuszu kalkulacyjnym,

4. Podstawowe jednostki: 1KB, 1MB, 1GB, 1TB - praca w zeszycie

5. parametry komputera/smartfonu który kupiłabyś/kupiłbyś - praca w arkuszu kalkulacyjnym

 

Po wykonaiu zadań poproś nauczyciela o sprawdzenie zeszytu/prac w arkuszu kalkulacyjnym


 

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa Nr 260 im. Jana Matejki
    00-724 Warszawa ul. Chełmska 23

    e-mail: g3@edu.um.warszawa.pl
  • tel./fax: 22-841-16-43

Galeria zdjęć