Nawigacja

Informatyka (wysyłając pracę na adres gim3.inf@gmail.com podaj w temacie klasę, nazwisko i tytuł pracy)


 

ANKIETA

 


 

2018-01-02 - 2018-01-11 tworzenie filmu (pracujemy indywidualnie/zespołowo-max 4 osoby)

Zadanie polega na stworzeniu filmu o najciekawszych wydarzeniach z 2017r. (mamy dwa spotkania)

Kolejność zadań:

1. Każdy zaspół otrzyma wydrukowaną kartę pracy (scenariusz). Należy ją wypełnić i oddać nauczycielowi - SP260-karta_pracy_film.pdf.
2. Kręcimy minimalnie trzy ujęcia:

- Tytuł filmu (zaprojektowany na kartce papieru, oraz klasę i autorów)

- Wybrane wydarzenia (można wykorzystać np. komputery, telefony, kartki, prasę)

- Zakończenie (podsumowanie/podziękowanie, autorzy i klasa)

Scenariusz (punkt 1) powinien zawierać tytuł, autorów, opis sceny (dokładny, tak jak obejmuje kamera od początku do końca ujęcia) 
Po uzgodnieniu szczegółów nagrywamy szkolną kamerą na lekcji film (punkt 2)

Film powinien trwać do 2-3 minut.
Pamiętaj: tytuł autorzy, sceny filmu i zakończenie.











2017-11-28 - 2017-12-07 komputerowa obróbka  zdjęć (pracujemy indywidualnie)

Kolaż zdjęć - co to takiego?

W trakcie zajęć posłużą się stroną http://www.photofancy.pl/ w celu przybliżenia zagadnienia związanego z tworzeniem fotokolaży.

Omówimy zagadnienie i Twoim zadaniem jest stworzenie dwóch kolaży zdjęć:

1 - fotokolaż prezentujący szkołę (zawierający podpis - imię, nazwisko, klasa, nazwę szkoły i oczywiscie ciekawe zdjęcia) - proszę o wykorzystanie kolażu Modern z omawianej strony http://www.photofancy.pl/,

2 - wykonaj dowolny kolaż podpisany twoim imieniem, nazwiskiem i klasą (tematyka i technika dowolna) - ładne tło, minimum 10 podpisanych zdjęć o różnym stopniu obrotu, duża i ciekawa nazwę kolażu (pracujemy w edytorze pixlr.com omówimy go na zajęciach)

Zasady oceniania projektu zostaną omówione na lekcji. Realizujemy zadanie na lekcji i w domu. 

Prezentacja i ocena prac to kolejne zajęcia

Pamiętaj - oceniane będą dwa kolaże

Projekt (dwa fotokolaże) wysyłamy  na adres gim3.inf@gmail.com w temacie podająć klasę, nazwisko i imię oraz fotokolaż (np. 2g, Jan Kowalki, fotokolaż).


2017-11-07 - 2017-11-16 ucz się w sieci (zespół max  2 osoby)

Projektowanie stron za nami, czas na naukę w sieci.

  1. Zapoznaj się stroną freerice.com – nauka połączona z działaniem użytecznym (zbieranie ryżu dla osób głodujących na świecie). Masz 10 min na zapoznanie się z zasadami. 
  2. Przygotuj prezentację o stronie, która Twoim zdaniem pozwala się uczyć, pomagać innym. Przygotuj materiał tak, żebyś mógł go zaprezentować klasie (można pracować zespołowow w dwie osoby). Projekt to krótka prezentacja (strona tytułowa, autorzy, kilka slajdów o stronie) i co najcenniejsze: zaprezentuj tą stronę - my ocenimy jej przydatność. Prezentujemy na kolejnej lekcji na ocenę :)

2017-10-24 - 2017-10-26 podsumowanie projektu "wspólne dokumenty" (zespół max  3 osoby)

W chmurze (dysk Google) utwórz prezentację, która zawiera:

  • slajd tytułowy (temat, autorów i cel badania)
  • slajd z krótkim opisem ankiety i linkiem do niej
  • przedstawienie wyników badania (ankiety)
  • wyniki/wnioski

Gotową prezentację przedstaw nauczycielowi.

¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ 


2017-10-24 - 2017-10-26 + kolejna lekcja na prezentacje wyników - wspólne dokumenty (zespół max  3 osoby)

W chmurze (dysk Google) utwórz formularz/ankietę zbierającą odpowiedzi na wybrany przez Ciebie temat:

- formularz powinien składać się z 3 sekcji,

- w pierwszej sekcji poinformuj użytkownika w kilku zdaniach o zasadach udzielania odpowiedzi i tematyce formularza, przedstaw autorów formularza wraz z symbolem klasy, wklej też grafikę zachęcającą do odpowiedzi,

- w drugiej sekcji zadaj 10-15 pytań (zaprojektuj sensowne odpowiedzi),

- w trzeciej sekcji (metryczka) zbierz informacje typu płeć, wiek, itp.

- wyślij formularz do kilku - kilkunastu znajomych,

- na kolejnych zajęciach (na ocenę) zaprezentuj ankietę i wyniki swojego badania.


2017-10-09 - 2017-10-20 - faza tkania pajęczyny (publikowanie strony WWW na serwerze FTP), (praca indywidualnie/zespołowa na ocenę)

Porównanie 5 darmowych generatorów stron www

Po omówieniu zagadnień związanych z projektem wybierz darmowy generator stron i zaprojektuj stronę www wybranej przez Ciebie imprezy/wydarzenia szkolnego (temat jest obligatoryjny).

Pracujemy indywidualnie, lub w zespołach (maksymalnie 3 osoby)

Link do strony prześlij do nauczyciela (projekty zostaną omówione i ocenione na kolejnej lekcji), w wiadomości podaj klasę i nazwiska autorów

Na stronie znajdować się powinien symbol klasy, oraz inicjały autorów.


2017-09-25 - 2017-10-06 - budowanie witryny WWW w edytorze tekstu

Zadanie polega na stworzeniu tematycznej strony (temat uzgodnimy) w edytorze tekstu. Powinna ona zawierać:

- duży niebieski napis - nazwiska autorów, temat, symbol komputera (paint),

- logo i nazwę szkoły,

- link do strony szkoły,

- linię poziomą,

- zdjęcie i krótki opis tematu,

- linki (symbole graficzne, np. autokształty) do co najmniej 3 miejsc w dokumencie, wraz z powrotem do początku dokumentu (z czego przynajmniej jeden link to galeria zdjęć)


 

2017-09-18 - 2017-09-22 - pierwsze kroki w HTML

Zadanie (na ocenę, realizujemy tylko na lekcji):

Zaprojektuj stronę (piszemy w notatniku) posiadającą strukturę (omawialiśmy - ZOBACZ) spełniającą następujące wymagania:

  • tematyka strony zostanie uzgodniona na początku lekcji,
  • ustawienie tytułu strony (zgodnie z tematyką), kodowania polskich znaków,
  • strona powinna zaczynać się od nazwiska, imienia i klasy autora (pamiętajcie o znacznikach) ustawionych jako największy nagłówek (ZOBACZ), kolor czcionki uzgodnimy 
  • pod tymi danymi proszę o umieszczenie dowolnej ilustracji symbolu klasy (narysuj w paincie),
  • strona powinna zawierać tekst zgodny z tematem oraz listę numerowaną (1...., 2...., 3...)
  • proszę o użycie 3 kolorów do tekstu na stronie
  • tło strony inne niż białe,
  • trzy zdjęcia tematycznie pasujące do treści, jedno pod drugim oddzielone poziomymi liniami.

Powodzenia :)


2017-09-11 - 2017-09-15 - pierwsze kroki w HTML

Pracujemy indywidualnie - ocena za aktywność.

Wszystko to, co jest publikowane w sieci musi być jednakowo, poprawnie czytelne dla wszystkich systemów komputerowych. Warunek spełnia tylko jeden rodzaj plików. Są to tak zwane czyste pliki testowe.

- Wejdź na dowolną stronę i po jej otworzeniu kliknij na niej prawym przyciskiem myszy i wydają polecenie Wyświetl źródło strony (w przeglądarce Google Chrome)

- napisz krótki tekst o sobie w notatniku i zapisz na pulpicie jako plik txt i plik htm.

- istota języka HTML -  http://zkomputerem.pl/face/HTML/www/Istota_j%C4%99zyka_html.htm

- formatowanie tekstu w HTML - http://zkomputerem.pl/face/HTML/www/tagi/Formatowanie_tekstu.htm

- poprawna konstrukcja stron WWW - http://zkomputerem.pl/face/HTML/www/Struktura.htm

- zaprojektuj stronę o sobie


 

 

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa Nr 260 im. Jana Matejki
    00-724 Warszawa ul. Chełmska 23

    e-mail: g3@edu.um.warszawa.pl
  • tel./fax: 22-841-16-43

Galeria zdjęć