2018-04-05 - 2018-04-10 - kości zostały rzucone
Omówimy na lekcji jak wygląda rzut kostką, jakie wyniki można w nim uzyskać, jak często się one pojawiają.
Przeprowadzona na lekcji symulacja powinna rozwiać wątpliwości.
PRZYKŁAD - 1kostka.pdf
2018-03-20 - 2018-03-22 - operacje bazododanowe w arkuszu
Po omówieniu projektu - realizujemy go na ocenę (tylko na lekcji) .
Projekt zostanie udostępniony na zajęciach.
2018-03-13 - 2018-03-15 - tworzenie prostej bazy danych w arkuszu.
Po omówieniu stwórz w trakcie lekcji (w arkuszu kalkulacyjnym) bazę danych swoich przyjaciół (25 osób) zawierającą takie dane jak: imię, nazwisko, miasto, wiek, telefon.
Sformatuj dane (obramowanie) i skopiuj do następnych pięciu arkuszy.
W drugim arkuszu lista znajomych powinna być posortowana według nazwisk.
W trzecim arkuszu dopisz pięć kolejnych nazwisk (takich samych) ale z różnymi imionami. Posortuj kolejny raz po nazwiskach, ale jeżeli nazwiska będą się powtarzały to znajomi powinni być dodatkowo posortowani po imieniu.
W czwartym arkuszu wyświetl tylko pięciu najlepszych znajomych (filtrowanie).
W piątym arkuszu wyświetl znajomych w dowolnym przedziale wieku np od 12 do 13 lat (filtrowanie)
W szóstym arkuszu opisz i następnie wykonaj dowolne fitrowanie zaawansowane (filtrowanie zaawansowane).
2018-03-06 - 2018-03-08 - zadanie w arkuszu kalkulacyjnym - realizujemy na lekcji
Otwórz plik "oseski", wykonaj polecenia z arkusza "Polecenia"
2018-02-27 - 2018-03-01 - zadanie na ocenę
2018-02-06 - 2018-02-10 - arkusz kalkulacyjny (wykresy)
2018-02-13 - 2018-02-15 - arkusz kalkulacyjny (wprowadzanie serii danych do arkusza, obserwacja ciągów liczbowych w arkuszu)
Zadania:
2018-02-06 - 2018-02-08 - arkusz kalkulacyjny (wprowadzanie serii danych do arkusza, obserwacja ciągów liczbowych w arkuszu)
Zadania:
2018-01-29 - 2018-02-01 - arkusz kalkulacyjny (wyznaczanie wzorów na sumowanie liczb w arkuszu)
4. Przykładowe zadanie (każda grupa ma inne):
Do zakresu A1:A15 wpisz liczby: od numeru dnia miesiąca i do kolejnych 14 komórek kolejne liczby większe o 1 (np. 31,32,33,34,35,36.....), a zakres B1:B15 wypełnij numerem lekcji. Spraw, aby kolejno w komórkach zakresu C1:C15 pokazały się wyniki dodawania, odejmowania (D1:D15), mnożenia, (E1:E15) dzielenia liczb z kolumn A i B (F1:F15).
2018-01-02 - 2018-01-11 tworzenie filmu (pracujemy indywidualnie/zespołowo-max 4 osoby)
Zadanie polega na stworzeniu filmu o najciekawszych wydarzeniach z 2017r. (mamy dwa spotkania)
Kolejność zadań:
1. Każdy zaspół otrzyma wydrukowaną kartę pracy (scenariusz). Należy ją wypełnić i oddać nauczycielowi - SP260-karta_pracy_film.pdf.
2. Kręcimy minimalnie trzy ujęcia:
- Tytuł filmu (zaprojektowany na kartce papieru, oraz klasę i autorów)
- Wybrane wydarzenia (można wykorzystać np. komputery, telefony, kartki, prasę)
- Zakończenie (podsumowanie/podziękowanie, autorzy i klasa)
Scenariusz (punkt 1) powinien zawierać tytuł, autorów, opis sceny (dokładny, tak jak obejmuje kamera od początku do końca ujęcia)
Po uzgodnieniu szczegółów nagrywamy szkolną kamerą na lekcji film (punkt 2)
Film powinien trwać do 2-3 minut.
Pamiętaj: tytuł autorzy, sceny filmu i zakończenie.
2017-11-28 - 2017-12-07 komputerowa obróbka zdjęć (pracujemy indywidualnie)
Kolaż zdjęć - co to takiego?
W trakcie zajęć posłużą się stroną http://www.photofancy.pl/ w celu przybliżenia zagadnienia związanego z tworzeniem fotokolaży.
Omówimy zagadnienie i Twoim zadaniem jest stworzenie dwóch kolaży zdjęć:
1 - fotokolaż prezentujący szkołę (zawierający podpis - imię, nazwisko, klasa, nazwę szkoły i oczywiscie ciekawe zdjęcia) - proszę o wykorzystanie kolażu Modern z omawianej strony http://www.photofancy.pl/,
2 - wykonaj dowolny kolaż podpisany twoim imieniem, nazwiskiem i klasą (tematyka i technika dowolna) - ładne tło, minimum 10 podpisanych zdjęć o różnym stopniu obrotu, duża i ciekawa nazwę kolażu (pracujemy w edytorze pixlr.com omówimy go na zajęciach)
Zasady oceniania projektu zostaną omówione na lekcji. Realizujemy zadanie na lekcji i w domu.
Prezentacja i ocena prac to kolejne zajęcia
Pamiętaj - oceniane będą dwa kolaże
Projekt (dwa fotokolaże) wysyłamy na adres gim3.inf@gmail.com w temacie podająć klasę, nazwisko i imię oraz fotokolaż (np. 2g, Jan Kowalki, fotokolaż).
2017-11-07 - 2017-11-16 ucz się w sieci (zespół max 2 osoby)
Projektowanie stron za nami, czas na naukę w sieci.
2017-10-24 - 2017-10-26 podsumowanie projektu "wspólne dokumenty" (zespół max 3 osoby)
W chmurze (dysk Google) utwórz prezentację, która zawiera:
Gotową prezentację przedstaw nauczycielowi.
¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯
2017-10-24 - 2017-10-26 + kolejna lekcja na prezentacje wyników - wspólne dokumenty (zespół max 3 osoby)
W chmurze (dysk Google) utwórz formularz/ankietę zbierającą odpowiedzi na wybrany przez Ciebie temat:
- formularz powinien składać się z 3 sekcji,
- w pierwszej sekcji poinformuj użytkownika w kilku zdaniach o zasadach udzielania odpowiedzi i tematyce formularza, przedstaw autorów formularza wraz z symbolem klasy, wklej też grafikę zachęcającą do odpowiedzi,
- w drugiej sekcji zadaj 10-15 pytań (zaprojektuj sensowne odpowiedzi),
- w trzeciej sekcji (metryczka) zbierz informacje typu płeć, wiek, itp.
- wyślij formularz do kilku - kilkunastu znajomych,
- na kolejnych zajęciach (na ocenę) zaprezentuj ankietę i wyniki swojego badania.
2017-10-09 - 2017-10-20 - faza tkania pajęczyny (publikowanie strony WWW na serwerze FTP), (praca indywidualnie/zespołowa na ocenę)
Porównanie 5 darmowych generatorów stron www
Po omówieniu zagadnień związanych z projektem wybierz darmowy generator stron i zaprojektuj stronę www wybranej przez Ciebie imprezy/wydarzenia szkolnego (temat jest obligatoryjny).
Pracujemy indywidualnie, lub w zespołach (maksymalnie 3 osoby)
Link do strony prześlij do nauczyciela (projekty zostaną omówione i ocenione na kolejnej lekcji), w wiadomości podaj klasę i nazwiska autorów
Na stronie znajdować się powinien symbol klasy, oraz inicjały autorów.
2017-09-25 - 2017-10-06 - budowanie witryny WWW w edytorze tekstu
Zadanie polega na stworzeniu tematycznej strony (temat uzgodnimy) w edytorze tekstu. Powinna ona zawierać:
- duży niebieski napis - nazwiska autorów, temat, symbol komputera (paint),
- logo i nazwę szkoły,
- link do strony szkoły,
- linię poziomą,
- zdjęcie i krótki opis tematu,
- linki (symbole graficzne, np. autokształty) do co najmniej 3 miejsc w dokumencie, wraz z powrotem do początku dokumentu (z czego przynajmniej jeden link to galeria zdjęć)
2017-09-18 - 2017-09-22 - pierwsze kroki w HTML
Zadanie (na ocenę, realizujemy tylko na lekcji):
Zaprojektuj stronę (piszemy w notatniku) posiadającą strukturę (omawialiśmy - ZOBACZ) spełniającą następujące wymagania:
Powodzenia :)
2017-09-11 - 2017-09-15 - pierwsze kroki w HTML
Pracujemy indywidualnie - ocena za aktywność.
Wszystko to, co jest publikowane w sieci musi być jednakowo, poprawnie czytelne dla wszystkich systemów komputerowych. Warunek spełnia tylko jeden rodzaj plików. Są to tak zwane czyste pliki testowe.
- Wejdź na dowolną stronę i po jej otworzeniu kliknij na niej prawym przyciskiem myszy i wydają polecenie Wyświetl źródło strony (w przeglądarce Google Chrome)
- napisz krótki tekst o sobie w notatniku i zapisz na pulpicie jako plik txt i plik htm.
- istota języka HTML - http://zkomputerem.pl/face/HTML/www/Istota_j%C4%99zyka_html.htm
- formatowanie tekstu w HTML - http://zkomputerem.pl/face/HTML/www/tagi/Formatowanie_tekstu.htm
- poprawna konstrukcja stron WWW - http://zkomputerem.pl/face/HTML/www/Struktura.htm
- zaprojektuj stronę o sobie